ChiBiChiBi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

ChiBiChiBi

ChiBiChibi
 
AnasayfaLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap

 

 Anime Tarzı Elbise, Takı ve Süs Eşyaları(ç_alıntı)

Aşağa gitmek 
3 posters
YazarMesaj
...:::AniMeGiRL:::...
Admin
Admin
...:::AniMeGiRL:::...


Mesaj Sayısı : 736
Kayıt tarihi : 30/03/09
Yaş : 27
Nerden : Nereye xD

Anime Tarzı Elbise, Takı ve Süs Eşyaları(ç_alıntı) Empty
MesajKonu: Anime Tarzı Elbise, Takı ve Süs Eşyaları(ç_alıntı)   Anime Tarzı Elbise, Takı ve Süs Eşyaları(ç_alıntı) Icon_minitimeÇarş. Mayıs 20 2009, 16:00

Basit Kıvrımlar

<table><tr> <td valign="\&quot;middle\&quot;"> Anime Tarzı Elbise, Takı ve Süs Eşyaları(ç_alıntı) 39-1</td><td valign="\&quot;middle\&quot;"> Kumaş veya kıyafet çizimlerinde en çok dikkat edilmesi
gereken nokta kumaşın hangi yöne doğru olduğudur.
Kıvrımlar kumaşın gevşeyip gerildiği yerlerde
oluşmaktadır. Kumaşı nasıl hareket ettireceğinize
karar verirseniz, kalan kısım kolaylaşır.
Karakteri kıyafetin öne çıkaracağını hiç bir
zaman unutmayın. Gösterilen örneklerdeki harekete
dikkat edin.

Sol yukarıdaki iki örnekte kumaş yer çekiminden dolayı aşağıya çekilmektedir. Bu tür kıvrımlar bol</td></tr></table>
kıyafetlerde (uzun etek pelerin gbi) kullanılır. Sol aşağıdaki ve sağ yukarıdaki
örneklerde kumaş yerçekimiyle aşağıya çekilmemiştir.
Ancak sola doğru sıkılaşmıştır.(muhtemelen kumaşın
altındaki koldan dolayı) kumaş sıkılaştıkça dikeyden
çok yataylaşmaktadır. Bunun yanında kumaşın bazen
üst üste geldiğine dikkat edin. Bu genelde birleşme
yerlerinde veya bol kıyafetlerin sıkılaştığı yerlerde
görülür. Sol aşağıdaki örnek hareketsiz duran ancak
çeşitli yönlere çekilmiş bir örnektir. Kumaşın kıvrımlarının
kumaşın çekildiği yönlere devam etmesine dikkat ediniz.

<table><tr> <td valign="\&quot;top\&quot;"> Anime Tarzı Elbise, Takı ve Süs Eşyaları(ç_alıntı) 39-2</td><td valign="\&quot;middle\&quot;"> Yanda temel kıvrım şekilleri üzerine birkaç örnek
göreceksiniz. Sol taraftaki kıyafet yer çekimi
ile aşağıya , rüzgar ya da hareket ile de
sağa çekilmiş durumdadır... Soldaki diğer
uzun ve dar parça yukarı doğru bir araya gelmiştir.
Çizimlerinize daha çok biçim kazandırmak için
gölgeyi kullanmayı unutmayın. Genel olarak
kıvrımlar üzerinde ya da gölge oluşacağını
düşündüğünüz yerlerde gölge kullanılır. Gölgeleme,
kumaşlardaki kıvrımları görmenizde yardımcı
olacaktır. Ben bazen kumaş kaplamaları ya
da</td></tr></table>
sandelyenin üzerine asılmış havluyu gölgelemede gelişmek ve kıyafet gölgelerini daha iyi hissetmek için kullanıyorum.

<table><tr> <td valign="\&quot;top\&quot;"> Anime Tarzı Elbise, Takı ve Süs Eşyaları(ç_alıntı) 39-3</td><td valign="\&quot;middle\&quot;"> Burada baş ve elbise kolu üzerine birkaç örnek
görebilirsiniz. Buradaki en önemli şey, elbise
kollarının ortasındaki kıvrımların şekilleridir.</td></tr></table>

<table><tr> <td valign="\&quot;top\&quot;"> Anime Tarzı Elbise, Takı ve Süs Eşyaları(ç_alıntı) 39-4</td><td valign="\&quot;middle\&quot;"> Buradakiler daha kompleks iç içe geçmiş, üst üste
katlanmış kumaş örnekleridir. Kumaşa ne kadar
ayrıntı koyarsanız o kadar ilginç gözükecektir.
Solda kumaşın nasıl birleşip bağlandığına
dikkat edin. Kumaşın ağırlığı kumaşı aşağıya
çekmektedir. Bu da kumaşta bir araya gelen
yerlerde ekstra kıvrımların oluşmasına neden
olmaktadır. Kumaş kıvrımlarda ve katlarda
gölgelendirilmiştir.</td></tr></table>

<table><tr> <td valign="\&quot;top\&quot;"> Anime Tarzı Elbise, Takı ve Süs Eşyaları(ç_alıntı) 39-5</td><td valign="\&quot;middle\&quot;"> Kumaş hakkında diğer dikkat edilmesi gereken nokta kumaşın
kalınlığıdır. Yukarıdaki örnekteki kumaş, aşağıdaki kumaştan daha
incedir. İki örnekteki yakalara da dikkat edin. Yukarıdaki örnekte
yakanın yuvarlak kenarı yakanın kalan kısmı ile doğrudan
bağlanmaktadır. Aşagıdaki örnekte ise yakanın yuvarlak kısmı ile dikey
kısmı arasında boşluk bulunmaktadır. Aynı uygulama pelerinin kenar
kısımı için de kullanılmıştır.
Yukarıdaki örnekte pelerinin kenarı ince ve kırışıktır. Aşağıdakinde
ise pelerinin kenarı ile kalan kısım arasında boşluk vardır. Bu,
kumaşın daha ağır ve kalın gözükmesine neden olmuştur.</td></tr></table>


Çeşitli Giysiler

<table><tr> <td valign="\&quot;top\&quot;"> Anime Tarzı Elbise, Takı ve Süs Eşyaları(ç_alıntı) 39-6</td><td valign="\&quot;middle\&quot;"> Şu an kumaştaki kıvrımlar hakkındaki temel konuları
biliyoruz. Biraz daha ilerleyelim ve kıyafetin
karakter tarafından giyildiği zamanki görünümüne
bakalım. Sol tarafta bol ve kıvrımlı bir elbise
kolu görüyorsunuz. Daha önce belirttiğim gibi
temel şey, kumaşın hangi yöne çekildiğidir.
Burada kol iki temel yöne çekilmiş durumdadır.
Yer çekimi ile aşağıya çekilmiş durumdadır.
Bunun yanında ana kıyafete bağlı olduğu ve
kol ile insan gövdesi tarafından çekildiği
için sol tarafa doğru da çekilmektedir. Koldaki
kıvrımlar, kıyafetin çekildiği yönleri izlemektedir.
Kıyafetin kol kısmında nasıl bir araya geldiğine
dikkat edin. Bu gerekli bir şey değidlir ancak
kıyafetin uzunluğunu ve bolluğunu gösterir.</td></tr></table>

<table><tr> <td valign="\&quot;top\&quot;"> Anime Tarzı Elbise, Takı ve Süs Eşyaları(ç_alıntı) 39-7</td><td valign="\&quot;middle\&quot;"> Burada üç tane daha kol örneği göreceksiniz. Bu
örnekler, önceki kadar bol değiller ve hepsi
kola biraz daha yakınlar. Bu örneklerde kıyafet
yer çekimi ile aşağıya çekileceğine, koldan
dirseğe ve vücuda doğru çekilmiş durumdadır.
Kumaşın aşağı doğru çekilmesi için yeterli
madde bulunmamaktadır. Örnekler arasında en
iyisi en yukarıdakidir. Kumaştaki kıvrımların
yere doğru değil de nasıl omuza doğru gittiğine
dikkat ediniz. Orta örnekteki elbise kolu
diğerlerine göre daha boldur ve yer çekimi
ile aşağıya çekilmiştir. En alttaki kol örneği
büyük ve boldur ancak dirsek kısmında kumaş
kıvrılmıştır.</td></tr></table>

<table><tr> <td valign="\&quot;top\&quot;"> Anime Tarzı Elbise, Takı ve Süs Eşyaları(ç_alıntı) 39-8</td><td valign="\&quot;middle\&quot;"> Burada diğer kategorilere koyamadığım ancak dahil
etmek istediğim çeşitli kıyafetleri göreceksiniz.
Bütün bu örneklerde kumaşın nereden çekildiğini
ve hangi yöne doğru olduğunu tespit etmeye
çalışın. (Örnek olarak: kumaş kabaca omuzdan
mı çekilmiş yoksa gevşek şekilde kolunun üzerine
mi kaplanmış?) Hiçbir zaman ışığın düşmediği
yerleri gölgelemeyi unutmayın; oluklar, kıvrımların
iç kısımları, kumaşın üst üste geldiği yerler
gibi.</td></tr></table>

<table><tr> <td valign="\&quot;top\&quot;"> Anime Tarzı Elbise, Takı ve Süs Eşyaları(ç_alıntı) 39-9</td><td valign="\&quot;middle\&quot;"> Bitirmeden önce üzerinde durmak istediğim küçük
ama önemli diğer bir nokta kumaş çizgilerinin
yapabileceği etkiler. Eğer çizgili ya da desenli
kumaş çiziyorsanız, desenin kalan kumaş üzerinde
de devam etmesine dikkat edin. Kıyafetin kıvrıldığı
yerlerde desenin ve çizgilerin de kıvrılacağını
unutmayın. Özellikle karışık desenler kullanıyorsanız
gölgeleme ve çizme konusunda bu zor bir iş
olacaktır. Ancak resminize üç boyut katarak
resminizi zenginleştirecektir.</td></tr></table>

Özel Giyim Tarzları


<table><tr> <td valign="\&quot;top\&quot;"> Anime Tarzı Elbise, Takı ve Süs Eşyaları(ç_alıntı) 39-10</td><td valign="\&quot;middle\&quot;"> Şu an kıyafetleri karakterlerimizin üzerine yerleştirmek
konusundaki temel kuralları biliyoruz. Şimdi
karakterimizin asıl gardorobu üzerine çalışalım.
Gömleklerle başlayacağız. Ne çeşit gömlek
çizerseniz çizin , kıvrımların oluştuğu temel
noktalar vardır. Elbise kolları omuzlarda
gerilir. Kumaş genelde koltuk altında ve bel
çizgisinde bir araya gelir ve toplanır. Eğer
sıkı ceketli , gevsek gömlekli bir karakter
çiziyorsanız kumaş kalın ve bol olmalıdır.
Bunun yanında kumaşta kıvrımlar ve buruşukluklar
olmalıdır. Eğer sıkı bir elbise çiziyorsanız,
kıyafet karakterinizin vücuduna yapışmalıdır.
( bu neden vücut çizimin önemli olduğunu ortaya
koyar. Karakterinizi bol kıyafetlerle örtüp
figür çiziminde iyi olmadığınızı saklayamazsınız
)</td></tr></table>

<table><tr> <td valign="\&quot;top\&quot;"> Anime Tarzı Elbise, Takı ve Süs Eşyaları(ç_alıntı) 39-11</td><td valign="\&quot;middle\&quot;"> Burada üst vücut için daha iyi gömlek ve kıyafet örnekleri
göreceksiniz. Bazı kıyafetlerin vücudun üstünde olmasının yanında
kumaşın gerildiği yerlerdeki kıvrımlara dikkat ediniz. Genel olarak
kıvrımlara en çok koltukaltlarında , kolun alt kısımlarında, bel
çizgisinde rastlanmaktadır. Kıyafetin darlığına bağlı olarak bazen de
göğüs kısmında görülmektedir. (Alttaki iki örnekteki gibi)</td></tr></table>

<table><tr> <td valign="\&quot;top\&quot;"> Anime Tarzı Elbise, Takı ve Süs Eşyaları(ç_alıntı) 39-12</td><td valign="\&quot;middle\&quot;"> Hadi şimdi pantolonlar üzerinde çalışalım. (Kişisel olarak biraz
yıldırıcı bulduğum kısım) Kızların pantolonları karakteri sıkıca
sararken , erkek pantolonları biraz daha bol durmaktadır. Kızların arka
kısımları yuvarlakken erkeklerin ki daha düz kare şeklindedir. Hangi
cinsi çizerseniz çizin kumaş belde , ayak bileklerinde ve dizlerde
sıkılaşmalıdır. Üst ve alt bacaktaki kumaş genel olarak yer çekiminden
dolayı aşağı doğrudur ve çok kıvrım sahibi değildir. Ancak bacak yukarı
kaldırılmışsa daha çok kıvrım görülür. Bir önceki sayfada bunu
görebilirsiniz. </td></tr></table>

<table><tr> <td valign="\&quot;top\&quot;"> Anime Tarzı Elbise, Takı ve Süs Eşyaları(ç_alıntı) 39-13</td><td valign="\&quot;middle\&quot;"> Burada alt vücut için iki örnek göreceksiniz.
Sol taraftaki örnek bol torba gibi bir pantolon
örneğidir.. Malzemeden dolayı normal pantolonlardan
daha cok kıvrıma sahiptir ve bu örnekte ayak
bileklerinde toplanma görülmektedir. Pantolonun
dizlerin altında ne kadar pofidik olduğuna
dikkat edin. Sağdaki örnek karakterinizin
ne giydiğinin önemli olmadığını, figürün formuna
önem vermeniz gerektiğini gösteren bir örnektir.
Burada pantolon diğerine göre çok dardır.
Ancak dizlerden sonra bollaşmaktadır. Kalça
kısmındaki sıkılaşmaya dikkat ediniz. Bunun
yanında bol kumaşın kemerin altında nasıl
bir araya geldiğine bakınız.</td></tr></table>
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
meRve
Moderatör
Moderatör
meRve


Mesaj Sayısı : 396
Kayıt tarihi : 03/04/09
Yaş : 27

Anime Tarzı Elbise, Takı ve Süs Eşyaları(ç_alıntı) Empty
MesajKonu: Geri: Anime Tarzı Elbise, Takı ve Süs Eşyaları(ç_alıntı)   Anime Tarzı Elbise, Takı ve Süs Eşyaları(ç_alıntı) Icon_minitimeÇarş. Mayıs 20 2009, 21:34

Bişi sorucam örnek dediklerin resim mi eğer öyleyse bende gözükmüyo :S.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
:::...ChiBiGirL...:::
Chibi Mania
Chibi Mania
:::...ChiBiGirL...:::


Mesaj Sayısı : 306
Kayıt tarihi : 30/03/09
Yaş : 28
Nerden : AniMe Dünyasından

Anime Tarzı Elbise, Takı ve Süs Eşyaları(ç_alıntı) Empty
MesajKonu: Geri: Anime Tarzı Elbise, Takı ve Süs Eşyaları(ç_alıntı)   Anime Tarzı Elbise, Takı ve Süs Eşyaları(ç_alıntı) Icon_minitimeC.tesi Mayıs 23 2009, 19:04

Bendede gözükmüo canım düzenlersen seviniriz (:
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://chibichibi.yetkinforum.com
...:::AniMeGiRL:::...
Admin
Admin
...:::AniMeGiRL:::...


Mesaj Sayısı : 736
Kayıt tarihi : 30/03/09
Yaş : 27
Nerden : Nereye xD

Anime Tarzı Elbise, Takı ve Süs Eşyaları(ç_alıntı) Empty
MesajKonu: Geri: Anime Tarzı Elbise, Takı ve Süs Eşyaları(ç_alıntı)   Anime Tarzı Elbise, Takı ve Süs Eşyaları(ç_alıntı) Icon_minitimePaz Mayıs 24 2009, 02:43

Sanırım o siteden alıntı yapınca bi süre sonra resimler siliniyo :S Oyüzden tüm başlıkları silip muhtemelen o siteyi veririm ...
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Anime Tarzı Elbise, Takı ve Süs Eşyaları(ç_alıntı)
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Anime Tarzı Baş ve Yüz Çizimi
» Anime Tarzı Göğüs Çizimleri
» Anime Tarzı Ağız ve Burun Çizimleri
» Anime Çizim Teknikleri
» Anime Karakterlerinin Yüzlerindeki Duygu İfadeleri

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
ChiBiChiBi :: ChiBi :: ChiBi,Anime Çizimi İçin Eğitim-
Buraya geçin: